[ Pobierz całość w formacie PDF ]

by ich zatrzymano".Hans Kûng, z wywiadu dla Commonweal, Nowy Jork, 12 lutego 1965 r. cyt. P. Virion: Mystère d'Iniquité,
s. 152.
 Czasy despotyzmu i samowładztwa w Kościele przeminęły. Potrzebne jest współdziałanie wszystkich wierzących w decyzjach
Kościoła, bo wszyscy wierzący są Kościołem. Potrzebna jest kolegialność na wszystkich płaszczyznach (parafia, naród, Kościół
uniwersalny)".Hans Kiing, w wywiadzie dla Le Figaro, 7 marca 1967 r. Cyt. P. Virion: dz. cyt. s. 200.
29  Kościół rzymski zostanie dobity głównie dzięki rozkładowi doktrynalnemu wśród kleru, a to doprowadzi wreszcie do upadku
oderwany od życia rzymski sposób myślenia i jego ostatni, zapózniony bastion integrystyczny...
Rozkład Rzymu jest, chwała Bogu, na ukończeniu dzięki naciskowi młodego pokolenia duchowieństwa, które wkrótce nie będzie miało
nic wspólnego z klerykalnym obskurantyzmem, żywym szczególnie w okresie od XIV do początku XX wieku...Wtedy Rzym
chrześcijański zostanie alchemicznie zasztyletowany... krócej niż w ciągu godziny... dziękinieubłaganemu naciskowi z zewnątrz na Rzym
papieski". Brat" J. Breyer: Arcanes solaires, 1959, Éditions de la Colombe. Cyt. P. Virion: Bientôt un gouvernement mondial?, 1967, s.
182.
30 ,,W obecnej sytuacji, pewien akceptacji niemalże powszechnej, stwierdzam, że zbliżamy się do ostatecznego kreso dawnego łado
religijnego, politycznego i ekonomicznego, i zapowiadam otwarcie cyklu pod każdymwzględem absolutnie nowego -w Kościele, w
paÅ„stwie, w rodzinie, we wszystkich dziedzinach ludzkiej dziaÅ‚alnoÅ›ci. Wszyscy widzÄ…, że to nadchodzi".L'abbé Roca: Glorieux
Centenaire 1889, s. 13-14.
Nowe chrześcijaństwo, wzniosłe, otwarte, głębokie, naprawdę uniwersalistyczne, bezwzględnie encyklopedyczne, które w końcu
dokaże na pewno tego, że -jak powiedział Victor Hugo -całe niebo zstąpi na ziemię, by znieść granice, sekciarskie zaścianki, Kościoły
lokalne i etniczne, zawistne świątynie dzielące ludzi, ciasne cele, w których więzione są cierpiące cząstki wielkiego społecznego ciała
Chrystusa".L'abbé Roca: Glorieux Centenaire 1889, s. 123.
 Saint-Yves d'Alveydre (1842-1909) był kabalistą, przyjacielem Stanisława de Guaita i martynistą; wraz z Papusem otrzymał formację
okultystyczną, studiując Fabre'a d'Olivet. Uniwersalny Kościół" opisywany w jego dziełach jest to synkretyczne połączenie wszystkich
religii uważanych za równe sobie, jednak pewną rolę wiodącą i animującą przyznaje on Kabale, a w ostatnich latach życiaspecjalne
znaczenie przypisuje hinduizmowi. Oto religie mające się włączyć do tego  Kościoła Uniwersalnego":
1 Kościół ewangeliczny (sic!) z Ewangelią i swymi autorytetami: episkopatem, papieżem i soborem.
2 Kościół mojżeszowy z Torą i swym autorytetem, gaonem z Jerozolimy.
3 Kościół wedyjski ze swoim autorytetem, lożą  Agartha", którą, jak mówi, inspirują bezpośrednio aniołowie.
Dodaje przy tym:  Protestantyzm Lutra, islam Mahometa, buddyzm Sakyamuni, to trzy konary wyrastajÄ…ce z tego troistego
uniwersalnego pnia". (...) Nowy KoÅ›ciół, inna wiara, inny kult -oto ekumenizm, zaplanowany przez masoneriÄ™". P. Virion: Mystère
d'Iniquité, s. 7-8.
 Aby nadal istnieć i pomagać ludzkości (pobudzając ją do wzmożenia poszukiwań w pokojowym i wyższym kierunku), religie muszą
szybko znalezć formułę zjednoczenia, aby dać w ten sposób przykład  powrotu we wszystkim". Religie muszą wyjaśnić, przyznać,
że ich bóstwa są podobne, że są jedynie postaciami głównej zasady, przystosowywanej, zmienianej zależnie od rasy i epoki (co jest
prawdą i co pozwoli uniknąć wielu konfliktów).... Te alchemiczne gody, do których realizacji doprowadzi dzieło Mędrców, są
niezbędne .
J. Breyer: Arcanes Solaires (Arkana -Tajemnice SÅ‚oneczne), Paryż, 1959. Éditions de la Colombe. Cyt. P. Virion: Bientôt
un gouvernement mondial, 1967, s. 181.
 Niejednokrotnie już słyszeliśmy radosne głosy, które zapowiadają odnowę Kościoła, zwiastują nowe kapłaństwo, witają z aplauzem
księży przyszłych czasów. Posłuchajcie jeszcze i tego głosu, który dołącza się do chóru:  Syjonie, rozraduj się na nowo! oto na pobliskich
górach nogi tych, którzy przynoszą ci wieści szczęśliwe i ogłaszają powszechny pokój" (Nahum 1, 15). Rzymie, obudz się! Nastaw uszu
na ten całkiem nowy pean chwały:  Oto ja dzwigam moją świątynię, odnawiam moje kapłaństwo. Oto już kroczą naprzód ci, których moja
łaska wybrała, ci, których moja miłość uprzedziła, których mój duch oświecił. Przekazując im wiedzę (Gnozę -uw. H .C.) sprawiłem, iż są
oni współcześni wszystkim epokom, gdyż dałem im w ręce nici wszystkich tradycji, klucz, który otwiera wszystkie sanktuaria. Biblie
wszystkich ludów, święte księgi wszystkich Zwiątyń są otwarte dla ich oczu i zrozumiałe. Ich myśl pozostaje w ścisłym zjednoczeniu z
powszechną myślą ludzkości. Na ich oczach świeci synteza wszystkich zdobyczy ludzkiego geniuszu od początku czasów aż do naszych
dni. Nie mają dla nich tajemnic hieroglify, symbole, figury, przypowieści. Sfinks przemówił, zasłona Izydy opadła, natura się odsłoniła, a
Dzieło Stworzenia ukazuje się ich oczom takie, jakie jest w swej prawdzie: boski poemat, którego mowę, rytm, takt i harmonię oni dobrze
znajÄ…".
I dalej:  Teurgia, biała magia, psychurgia, liturgia, alchemia, astrologia, cała wiedza tajemna -wszystko to
ponownie stało się dostępne dla ich doświadczeń i przemyśleń. Oni na nowo odkryli drabinę Jakubowa, wstępują na nią i schodzą po jej
szczeblach. Przed ich wzrokiem ukazały się tajemne związki Nieba z Ziemią i
niewidzialnego z widzialnym. Oni to urzeczywistnią na Ziemi głębokie rojenia Wschodu, namiętne aspiracje Zachodu i
wszystkie nadzieje Ludzkości.W ich kapłaństwie dopełnią się wszystkie kapłaństwa, te anielskie i te ludzkie, kapłaństwo księdza
i uczonego, pontifeksów i proroków, kapłaństwo ewangelisty, apostoła i króla". (Tablice Henocha,
s. 687; ogÅ‚oszone razem z EwangeliÄ… wiecznÄ… w Londynie, r. 1857). L'abbé Roca, Glorieux
Centenaire, s. 432-433).
 Przyszły świat stworzy coś nowego po zasymilowaniu chrześcijaństwa i innych współczesnych nam form duchowości i, być
może, przez analogię do fizycznego zjawiska całkowitej kolektywizacji, da początek odmianie panteizmu, w którym stopią się
wszystkie obecne myśli i poglądy, odmłodzone, skierowane ku jeszcze w tej chwili niepojmowalnym celom".
Charles Riandey, wielki mistrz Wielkiej Loży Narodowej Francji, r. 1946. Cyt. P. Virion: Mystère d'Iniquité,
s. 112.
 To, czego powinniśmy oczekiwać, jak %7łydzi czekają Mesjasza, to papieża odpowiadającego naszym potrzebom... Papież, jakikolwiek
by był, nigdy nie przyjdzie do towarzystw tajnych, to stowarzyszenia tajne powinny zrobić pierwszy krok w kierunku Kościoła, aby [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • annablack.xlx.pl
  •