[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Sciw¹ stronê. Dlaczego? Poniewa¿ diabe³ poznawa³ cz³o-
wieka przez szeSæ tysiêcy lat i nauczy³ siê, w jaki spo-
sób nas oszukiwaæ, tak abySmy chodzili po omacku,
nigdy nie osi¹gaj¹c nic w ¿yciu.
163
Chodzenie w Duchu  chodzenie w mocy
Duch, dusza i cia³o cz³owieka
Je¿eli chcesz rozró¿niæ w codziennym ¿yciu g³os
Ducha Rwiêtego, musisz najpierw zrozumieæ dzia³anie
ludzkiego ducha, duszy i cia³a.
S³ucha³em wielu nauczycieli poruszaj¹cych ten te-
mat. WiêkszoSæ z nich cytowa³a wersety odnosz¹ce siê
do tych aspektów istoty ludzkiej. Nastêpnie rysowali
na tablicy okrêgi o jednym Srodku, odnosz¹ce siê od-
powiednio do duszy, ducha i cia³a.
Nie mia³em nigdy ¿adnego problemu w zrozumieniu
charakteru i sposobu dzia³ania cia³a, lecz bardzo trud-
nym by³o dla mnie zrozumienie ró¿nicy pomiêdzy du-
sz¹ a duchem.
Wed³ug wspania³ych nauczycieli biblijnych obecnych
czasów, na ludzk¹ duszê sk³adaj¹ siê: umys³, wola oraz
emocje. Jest to sfera ¿ycia cz³owieka, która musi byæ
odnawiana przez S³owo. Ca³kowicie siê z tym zgadzam.
Lecz zupe³nie nie mog³em poj¹æ, jak¹ rolê w tym wszyst-
kim odgrywa Duch.
Kiedy stara³em siê zg³êbiæ ten temat, pyta³em Boga:
 Panie, jaka jest ró¿nica pomiêdzy mn¹ a psem? . Nie
mam nic przeciwko psom, lecz nie maj¹ one ducha i nie
id¹ do nieba tak jak ludzie.
Chocia¿ zwierzêta istniej¹ w niebie, nie trafiaj¹ tam
z ziemi. Powszechnie uwa¿a siê, ¿e zwierzêta po Smier-
ci wracaj¹ do prochu ziemi.
Lecz ewidentnie psy maj¹ duszê, poniewa¿ maj¹ in-
telekt, emocje i wolê. Jaka jest wiêc ró¿nica pomiêdzy
dusz¹ psa a moj¹? Oto odpowiedx  moja dusza w nie-
Smiertelnym duchu staje siê nieSmiertelna.
164
Sposób, w jaki mówi Duch Rwiêty
Kiedy Bóg stworzy³ moje emocje, wolê oraz intelekt,
trzymaj¹c te trzy si³y w d³oni, powiedzia³:  oto dusza
cz³owieka . Gdzie Bóg umieSci³ te wszystkie trzy si³y,
które stanowi¹ istotê tego, kim jestem?
W tym miejscu dochodzimy do okreSlenia roli ducha.
Bóg stworzy³ trzy si³y stanowi¹ce moj¹ duszê i umieSci³
je w wiecznej substancji zwanej duchem. W³aSnie za
spraw¹ nieSmiertelnego ducha, dusza staje siê wiecz-
na.
Charakterystyka ludzkiego ducha
Czytaj¹c Ewangeliê £ukasza 16:19-22 mo¿emy do-
wiedzieæ siê, co Jezus mówi³ na temat ludzkiego du-
cha.
A by³ pewien cz³owiek bogaty, który siê
przyodziewa³ w szkar³atne szaty i kosz-
towne tkaniny i co dzieñ wystawnie uczto-
wa³.
By³ te¿ pewien ¿ebrak, imieniem £azarz,
który le¿a³ u jego wrót owrzodzia³y,
I pragn¹³ nasyciæ siê odpadkami ze sto-
³u bogacza, a tymczasem psy przychodzi-
³y i liza³y jego rany.
I sta³o siê, ¿e umar³ ¿ebrak, i zanieSli
go anio³owie na ³ono Abrahamowe; umar³
te¿ bogacz i zosta³ pochowany.
Chocia¿ bogacz umar³ i zosta³ pogrzebany (jego cia-
³o le¿a³o w grobie) w wersecie dwudziestym trzecim czy-
tamy, ¿e jego duch poszed³ gdzie indziej:
165
Chodzenie w Duchu  chodzenie w mocy
A gdy W KRAINIE UMAR£YCH cierpia³
mêki i podniós³ OCZY SWOJE, UJRZA£
z daleka Abrahama i £azarza na jego ³o-
nie.
Jest tu napisane, czarno na bia³ym, ¿e duch ludzki
ma oczy!
Zauwa¿ tak¿e  bogaty cz³owiek  cierpia³ mêki .
Mowa jest wiêc o silnych emocjach. Duch ludzki ma
wiêc równie¿ emocje.
Przyjrzyjmy siê teraz wersetowi dwudziestemu czwar-
temu:
Wtedy zawo³a³ i rzek³: Ojcze Abraha-
mie, zmi³uj siê nade mn¹ i poSlij £aza-
rza, aby umoczy³ koniec palca swego
w wodzie i och³odzi³ mi jêzyk, bo mêki
cierpiê w tym p³omieniu.
Ludzie w niebie maj¹ wiêc palce, a ludzie w piekle
maj¹ jêzyki! PomySlmy o tym przez chwilê. Albo nasz
duchowy cz³owiek, oprócz wymienionych cz³onków, po-
siada ca³¹ resztê cia³a, albo w piekle jest ca³a masa du-
chowych jêzyków i oczu, podczas gdy w niebie lataj¹
jedynie duchowe palce!
To oczywiste, ¿e je¿eli duchowy cz³owiek ma palec,
jêzyk, oczy, ma tak¿e ka¿d¹ inn¹ czêSæ cia³a.
Kontynuujmy nasze rozwa¿anie dalej. Gdybym od-
dzieli³ mojego wewnêtrznego cz³owieka od zewnêtrzne-
go i postawi³ ich obok siebie, wygl¹daliby podobnie
pomijaj¹c fakt, ¿e mój duch by³by bez ¿adnych bra-
ków. Je¿eli chodzi o Scis³oSæ, to duch jest wolny od
wszystkich ludzkich braków bêd¹cych nastêpstwem
upadku Adama.
166
Sposób, w jaki mówi Duch Rwiêty
Je¿eli mój zewnêtrzny cz³owiek podniós³by d³oñ i za-
pyta³:  Z czego siê sk³ada mój palec?  odpowiedx by-
³aby prosta:  Z cia³a . GdybySmy chcieli opisaæ go szcze-
gó³owo, powiedzielibySmy:  Z komórek, krwi, koSci
i wielu innych sk³adników .
Je¿eli wiêc fizyczny cz³owiek sk³ada siê z materii,
któr¹ mo¿na okreSliæ, to z czego zbudowany jest du-
chowy cz³owiek? Co by by³o, gdyby mój duchowy cz³o-
wiek podniós³ palec  fragment z Ewangelii £ukasza
16:24 dowodzi, ¿e go posiada  i zapyta³:  Z czego siê
sk³ada mój palec? . Odpowiedzia³byS:  Có¿, z niebiañ-
skiej substancji... to jest z duchowej materii . Trudno
by³oby to rozpatrywaæ w szczegó³ach.
Wynika z tego, ¿e mój wewnêtrzny cz³owiek wype³-
nia zewnêtrznego. Mam fizyczne oczy oraz duchowe
oczy. Duchowa ga³ka oczna wype³nia moj¹ fizyczn¹.
Mój wewnêtrzny cz³owiek ma naturê nowego stwo-
rzenia i posiada takie duchowe si³y, jak mi³oSæ, pokój,
radoSæ i w³adzê. Jest on  stabilizatorem mojego ¿ycia.
On nigdy nie miewa emocjonalnej huStawki. Jego je-
dyne zamiary, to rozwój w Bogu.
CzêSæ mojej istoty, która ulega emocjonalnym wzro-
stom i upadkom, to dusza, przez któr¹ dzia³a duch.
Moje emocje sprawiaj¹, ¿e jednego dnia mogê byæ bar-
dzo szczêSliwy, a nastêpnego znalexæ siê w g³êbokiej
depresji. Mój duchowy cz³owiek nigdy nie chce zmie-
rzaæ gdzie indziej, jak tylko do wysokoSci Bo¿ych.
Mój wewnêtrzny cz³owiek wype³nia zewnêtrznego
i pewnego dnia mój stary zewnêtrzny cz³owiek powie:
 To ju¿ koniec . Wtedy mój duchowy cz³owiek wyjdzie
167
Chodzenie w Duchu  chodzenie w mocy
z cia³a i pójdzie do domu, do nieba. To bêdzie wspania-
³e!
Na podstawie powy¿szych rozwa¿añ mo¿emy zoba-
czyæ, ¿e podobnie jak inne czêSci cia³a, mam równie¿
duchowy mózg, który wype³nia fizyczny i przez niego
dzia³a. Moja dusza  zamieszkuje w ramach mojego
duchowego mózgu.
Rozpoznaj sposób komunikowania siê
Nie jest czymS normalnym, je¿eli jednego dnia s³y-
szysz przy pomocy ucha, a nastêpnego dnia du¿ym
palcem u nogi. Analogicznie dzia³a twoja duchowa ana-
tomia. Bóg nie komunikuje siê z tob¹ przez ró¿ne czê-
Sci twojego duchowego cz³owieka w zale¿noSci od po-
gody. Zawsze, gdy do ciebie mówi, u¿ywa tego samego
kana³u. Je¿eli wiêc go zidentyfikujesz, otworz¹ siê przed
tob¹ drzwi do duchowego skarbca i ¿aden cz³owiek nie
bêdzie móg³ ich zamkn¹æ.
Gdy s³yszymy Bo¿y g³os, wydaje siê, ¿e pojawia siê
on g³êboko wewn¹trz nas i dociera nastêpnie do na-
szego umys³u. WiêkszoSæ z nas ma SwiadomoSæ, ¿e nie
powstaje on w naszym umySle, ale dociera do niego.
Zawsze zastanawia³em siê, gdzie jest ta g³êboka stud-
nia, sk¹d przychodzi g³os Bo¿y. Chcia³em wiedzieæ, jak
go odnalexæ i tak  obserwowaæ , abym móg³ Swiado-
mie s³uchaæ Ducha Rwiêtego.
W 1 LiScie do Koryntian 14:14 czytamy, ¿e je¿eli
modlê siê jêzykami, modli siê mój duch pod wp³ywem
Ducha Rwiêtego. USwiadomi³em sobie, ¿e je¿eli to praw-
da, to znaczy, ¿e Duch Rwiêty musi wzbudzaæ ten jê-
zyk gdzieS we mnie, a nastêpnie umieszczaæ go w moim
168
Sposób, w jaki mówi Duch Rwiêty
duchu. Musi nast¹piæ przekaz jêzyków od Ducha Rwiê-
tego do ludzkiego ducha. W przeciwnym razie to nie ja
modli³bym siê.
Pan da³ mi kiedyS wizjê, w której pokaza³ mi, w jaki
sposób Duch Rwiêty przekazuje swój ponadnaturalny
jêzyk do mojego ducha. Zobaczy³em zewnêtrznego i we-
wnêtrznego cz³owieka. Zewnêtrzna istota by³a najciem-
niejsza. Dusza mia³a trochê jaSniejszy kolor, a duch cz³o-
wieka by³ zupe³nie bia³y.
Zobaczy³em jak Duch Rwiêty tworzy ponadnatural-
ny jêzyk w moim duchowym umySle, który mieSci siê
w umySle zewnêtrznego cz³owieka.
To, co nauka okreSli³a podSwiadomoSci¹, jest w isto- [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • annablack.xlx.pl
  •